Premi Maria Antònia Figuerola

El passat 27 d’abril del 2021 va tenir lloc l’Acte d’entrega de la 9a edició del Premi Maria Antònia Figuerola.

En aquesta ocasió el jurat format per:

• Arnau Consul i Porredon. Llicenciat en Humanitats, Màster i Doctorat en Història. Cap de redacció de la revista Sàpiens.
  • Núria Rajadell i Puiggròs. Professora Facultat d'Educació.
  • Jaume Sobrequés i Callicó. Historiador i polític català. Ha estat catedràtic d’Història de Catalunya a la Universitat Autònoma de Barcelona. Va rebre la Creu de Sant Jordi al 2008.
  • Gemma Tribó Traveria. Doctora en Història Contemporània. Ha estat cap d’Estudis, cap de Departament i Degana de la Facultat de Formació del professorat, també professora de l’Escola de Mestres  de la Universitat de Barcelona.
  • Montserrat Torra i Puigdellívol. Professora d’història jubilada.

Enguany es va concedir el premi a l’obra col·lectiva d’uns estudiants de la Facultat d’educació de l’UB

Damián Cuéllar, Laura Fraga, Adriana González i Maria Rodríguez
Compte, no et contagiïs!

Aquest any l’esdeveniment va ser digital, en línia i va ser un acte molt emotiu el qual el van poder visualitzar:

• Familiars de Maria Antònia Figuerola
  • Regidors de Sant Joan Despí
  • Patronat
  • Membres del jurat
  • Professors de l’escola i personal de EL BROT
  • Participants al Premi
  • Amics tots

Bases convocatòria 2020-2021

Edicions anteriors

Convocatòria 2018-2019

L'estudiant de Doctorat a l'UAB, ADRIANA SÁNCHEZ CARTRÓ amb el treball “Els darrers passos d'en Serrallonga”, va ser la guanyadora.

Convocatòria 2017-2018

L'estudiant de Màster en Psicologia infantil i adolescent a Farmainfancia European Scholl, MARINA ROMERO I GÓMEZ amb el treball “Remeieres, on sou avui?”, va ser la guanyadora.

Convocatòria 2016 – 2017

El grup d'estudiants de mestre en educació primària a la Universitat de Girona, format per: FRANCESC MONTERO ARAQUE, IRINA PUIGBLANQUÉ I RIFÀ, NOEMÍ TORRALBA BARLUENGA I ARIADNA TRABAL BLANCH amb el treball “Benvolgut Carles Rahola. Una proposta didàctica a partir de la correspondència de Carles Rahola”, va rebre la menció de premi accèssit.

Convocatòria 2015-2016

L'estudiant de Magisteri de la Universitat de Lleida, EVA ALEGRE MAYORAL amb el treball “Gimenells, un poble de colonització català. Una proposta didàctica de coneixement de l'entorn”, va ser la guanyadora.

Convocatòria 2014-2015

L'estudiant del Màster en Formació del Professorat, Especialitat de Geografia i Història, a la Universitat de Barcelona i Estudiant de Doctorat en Història Contemporània a la Universitat de Nottingham (Regne Unit), LUCILA MALLART amb el treball “Premsa il·lustrada i construcció d'imaginaris nacionals a la Catalunya de finals del segle XIX“ va ser la guanyadora.

Convocatòria 2013-2014

L'estudiant del Grau de Llengua i Literatura Catalanes JOANA BARTOMEU amb el treball “Dues rutes literàries de l'obra de Gerard Vergés” va rebre la menció de premi accèssit.

Convocatòria 2012-2013

L'estudiant del Grau d'Història JOAN PUBILL BRUGUÉS amb el seu treball “La coexistència entre cristians i jueus a Girona en els segles XII-XV. Una aproximació a les causes de la separació, de l'aïllament i de l'expulsió. Apunts per enfocar un conflicte europeu”, va ser el guanyador.