Mariano Sigman
El poder de las palabras: Cómo cambiar tu cerebro (y tu vida) conversando
Editorial Debate

Háblate bien. Gestiona tus emociones y mejora tu vida a través del poder de las palabras.

Aprende con Mariano Sigman, uno de los neurocientíficos más destacados del mundo, cómo la conversación es la fábrica de ideas más extraordinaria para tu desarrollo personal.

Nuestra mente es mucho más maleable de lo que pensamos. Aunque nos resulte sorprendente, conservamos durante toda la vida la misma capacidad de aprender que teníamos cuando éramos niños. Lo que sí perdemos con el paso del tiempo es la necesidad y la motivación para aprender, de modo que vamos construyendo sentencias sobre lo que no podemos ser: el que está convencido de que las matemáticas no son lo suyo, la que siente que no nació para la música, la que cree que no puede manejar su enfado y el que no puede superar sus miedos. Demoler estas creencias es el punto de partida para mejorar cualquier cosa, en cualquier momento de la vida.

Esta es la buena noticia: se pueden cambiar ideas y sentimientos, aun aquellos que están profundamente arraigados. La mala noticia es que para transformarlos no basta con proponérselo. Así como concluimos a la velocidad de un rayo si una persona nos parece confiable, inteligente o divertida, también los juicios sobre nosotros mismos son precipitados e imprecisos. Ese es el hábito que tenemos que aprender: el de hablar con uno mismo.

Por suerte, la mala noticia no es tan mala. Disponemos de una herramienta simple y potente: las buenas conversaciones. Mezclando neurociencia, historias de vida y mucho humor, este libro explica cómo y por qué estas buenas conversaciones mejoran la toma de decisiones, las ideas, la memoria y la vida emocional y, así, pueden cambiar tu vida.

Con ilustraciones de Javier Royo

Tomatis, Alfred
9 meses en el paraíso: historias de la vida prenatal
Editorial:  Biblària

Amb la col·laboració de Loïc Sellin.

Alfred Tomatis va descobrir la importància psicològica de la vida prenatal mentre dedicava la seva atenció als nens amb problemes. Des del 1949 va determinar amb tota precisió que el fetus estava a l'escolta del seu entorn sonor, i molt especialment de la veu de la seva mare. L'oïda és, en efecte, el primer òrgan sensorial que s'engega, ja des dels primers mesos de la vida uterina.

Alfred Tomatis explica com la veu de la mare -captada al fons de la nit uterina- influeix sobre el desenvolupament del futur nounat i condiciona el seu possible benestar.

El mètode Tomatis d'estimulació auditiva, durant l'embaràs, proporciona resultats indiscutibles i sorprenents, com ho demostren els estudis recents efectuats en mitjans hospitalaris.

Segons l'autor, tots guardem en nosaltres la nostàlgia dels nou mesos viscuts com una estada, massa breu, al paradís. D'aquesta estada en conservem nombrosos records. I amb poc esforç els podem recuperar, tan poderosa és la impressió que deixen els primers mesos de vida.

CONTINGUT:

Montserrat Orfila
Guia pràctica de psicomotricitat
PUBLICACIONS DE LA FUNDACIÓ PEDAGÒGICA EL BROT

Aquesta obra recull l’experiència de més de 40 anys de la psicomotricista i reeducadora Montserrat Orfila, atenent tant a nens amb dificultats d’ aprenentatge com treballant la psicomotricitat en general.

L’obra recull una metodologia per treballar la psicomotricitat de cada nen/a i reeducar-la elaborant el seu propi pla de treball. Aquest mètode és una combinació de diferents tècniques : La Teràpia d’ Integració Sensorial de la Dra. Ayres de Califòrnia, la psicomotricitat segons Pick i Vayer, Lapierre i Lecotourier, aspectes del Mètode Bon Départ i el mètode pedagògic per a nens/es dislèxics de Margarita Nieto entre altres .

Aquest mètode s’aplica amb èxit des de fa anys a la Fundació Pedagògica el Brot. A més, el llibre està ple d’ exercicis pràctics i fins i tot ve acompanyat amb un CD amb cançons d’alguns dels exercicis.

Existeix també una versió en castellà.