EL BROT impulsa un projecte social i educatiu a la Villa Bugatti de Cabrera de Mar

La Fundació EL BROT, dedicada a la formació de nens amb trastorns d’aprenentatge, busca empresaris mecenes per finançar el projecte.

La Fundació Pedagògica EL BROT, una entitat sense ànim de lucre nascuda el 1972 al Baix Llobregat, es proposa tirar endavant un projecte educatiu i social a les instal·lacions de Villa Bugatti, a Cabrera de Mar. Tot i que el projecte encara està en una fase inicial i tot just s’està negociant la compra de la finca amb els actuals propietaris, la fundació EL BROT ja ha iniciat converses amb diferents empresaris perquè puguin esdevenir mecenes del projecte.

Actualment la fundació té una escola concertada amb la Generalitat de Catalunya a Sant Joan Despí especialitzada en nens i nenes amb dificultats d’aprenentatge com ara dislèxia, trastorns d’atenció o autisme. Des de fa més de quaranta anys ha desenvolupat una metodologia pedagògica pròpia per formar aquest tipus d’alumnat i combatre l’alt índex de fracàs escolar que pateixen. Fruit de l’alta demanda, l’escola es planteja ara fer un salt per poder atendre més alumnes, i és per això que l’equip s’ha fixat en Villa Bugatti.

Segons el projecte educatiu, Villa Bugatti permetria acollir més de tres-cents alumnes de primària, ESO i fins i tot mòduls o graus professionals, i a la llarga podria esdevenir també residència per aquells que tinguin el domicili familiar massa lluny com per poder desplaçar-se cada dia. La bona situació geogràfica, la ubicació del recinte enmig de la natura i la qualitat de les instal·lacions contribuirien a reforçar un mètode pedagògic basat en l’observació directa, l’expressió, les vivències i la immersió en l’entorn, i no pas els llibres de text.

Així mateix, el fet que Villa Bugatti disposi d’una font de finançament pròpia –la celebració de cerimònies i esdeveniments- permetria finançar el projecte educatiu i social, de manera que els impulsors del projecte remarquen que aquesta activitat tindria continuïtat.

Si la iniciativa d’EL BROT tirés endavant esdevindria un projecte de referència al Maresme Sud, que donaria servei principalment a famílies de diverses comarques com el Maresme, el Vallès Oriental i el Barcelonès però també més enllà, ja que actualment a Catalunya no existeix cap centre educatiu similar, al marge de l’actual escola de Sant Joan Despí, que mantindria la seva activitat.

EL BROT

La Fundació Pedagògica EL BROT neix l’any 1972 de la mà d’un grup de pedagogs que veuen la necessitat de crear un centre de reeducació al Baix Llobregat per poder atendre en horari extraescolar l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge, principalment nens i nenes amb dislèxia i Trastorn del Dèficit d’Atenció (TDA). Fruit de l’èxit del projecte i de l’alta demanda, el 1989 neix l’Escola EL BROT (primer a Sant Feliu de Llobregat i després a Sant Joan Despí), única a tot l’Estat espanyol. La Generalitat de Catalunya reconeix EL BROT com a escola que desenvolupa un projecte educatiu de centre singular, basat en metodologies i programes específics dissenyats per a un alumnat que representa trastorns en l’aprenentatge.

Villa Bugatti

Villa Bugatti neix l’any 1992 a Cabrera de Mar en un emplaçament privilegiat: a 20 minuts de Barcelona i a només 100 metres de la rotonda de l’autopista B-502. Actualment està dedicada al negoci de les cerimònies, i disposa de cuina pròpia. Té una capacitat per a 500 persones i diversos espais recentment remodelats com la Orangerie, el Saló Hivernacle, els Jardins, el Saló Imperial o els dedicats exclusivament a les cerimònies civils.